9 Nov 2009

25 Oct 2009

22 Oct 2009

in the afternoon



かわいいような、、こわいような・・

newNEX

10月から走り出した新しい成田エクスプレスNEXを、
とあるホームで試運転しているところを見かけて気分が上がった^^
基本飛行機が好きだけど、自分はソフト鉄子でもあると思う;;











21 Oct 2009

19 Oct 2009

man on the moon


懐かしい

18 Oct 2009

Aerosmith

いつ聞いてもかっこいーわ!

The Dream Academy Love

何となく思い出した曲。
何となく好きだった~

17 Oct 2009

10cc

classic続く・・
特にイントロのオルガンの音@@

SONYのCMに使われてたっけ?”
10cc - The Things We Do For Love



Artist: 10cc
Album: Things We Do For Love
Title: Things We Do For Love


Too many broken hearts have fallen in the river
Too many lonely souls have drifted out to sea,
You lay your bets and then you pay the price
The things we do for love, the things we do for love.
Communication is the problem to the answer
You've got her number and your hand is on the phone
The weather's turned and all the lines are down
The things we do for love, the things we do for love.
Like walking in the rain and the snow
When there's nowhere to go
And you're feelin' like a part of you is dying
And you're looking for the answer in her eyes.
You think you're gonna break up
Then she says she wants to make up.
Ooh you made me love you
Ooh you've got a way
Ooh you had me crawling up the wall.
Like walking in the rain and the snow
When there's nowhere to go
And you're feelin' like a part of you is dying
And you're looking for the answer in her eyes.
You think you're gonna break up
Then she says she wants to make up.
Ooh you made me love you
Ooh you've got a way
Ooh you had me crawling up the wall.
A compromise would surely help the situation
Agree to disagree but disagree to part
When after all it's just a compromise of
The things we do for love, the things we do for love....

歌詞の勉強wフムフム
viva 70s !

16 Oct 2009

80s


Human League - Don't you want me 1982
You were working as a waitress In a cocktail bar When I met you I picked you out I shook you up And turned you around Turned you into someone new Now five years later on you've got the world at your feet Success has been so easy for you But don't forget It's me who put you where you are now And I can put you back down too Don't, don't you want me You know I can't believe it When I hear that you won't see me Don't, don't you want me You know I don't ...


new wave !? 80s熱い
この頃のファションが再燃しているような。

13 Oct 2009

Sympathy for the Devil



この子のカバーかわいい


この場にいたかったな~

Stevie Wonder



この辺りの曲は叔父に影響されまくってるとつくづく思う。。

Stevie Wonder - I Wish



初めて聞いた小学生当時、
途中のcodeの動きと
Baseラインが気に入ったの覚えてる。

BLUE CHEER - The Hunter (1968)

伝説の・・・



この曲を知ったきっかけ、lastfm オフィシャルインタビューの中でYMOの細野さんの会話の中に出てきて
かなり気になったのでw・・・

Deerhoof new video

来日公演行きたかった~


Deerhoof - Chandelier Searchlight

平和な風景

昼間の公園で、たくさんの親子連れがいて、子供達が走り回ってキャー^キャーと響いていたり、
カップルが芝生の上で寝転んでいたり、カイトが飛んでいたり。。
青い空に白い雲。遠くに気球が飛んでいたり。。
そんな風景をふと立ち止まって一歩引いて眺めていると、
平和過ぎて突然何かが起こりそうな感じもしてしまうのは、SFの見過ぎでしょうか・・・
しかし、何ともない、たわいのない事が本当に平和で幸せだな、とふと感じる様になった。
ごく最近だけど。


今日聞いて気になった曲*
耳にした事はあったけど、曲名もアーティスト名も知らなかった曲
A HORSE WITH NO NAME america

Artist: America
Album: America
Title: A Horse With No Name


On the first part of the journey
I was looking at all the life
There were plants and birds and rocks and things
There was sand and hills and rings
The first thing i met was a fly with a buzz
And the sky with no clouds
The heat was hot and the ground was dry
But the air was full of sound

I've been through the desert on a horse with no name
It felt good to be out of the rain
In the desert you can remember your name
'cause there ain't no one for to give you no pain
La, la ...

After two days in the desert sun
My skin began to turn red
After three days in the desert fun
I was looking at a river bed
And the story it told of a river that flowed
Made me sad to think it was dead

You see i've been through the desert on a horse with no name
It felt good to be out of the rain
In the desert you can remember your name
'cause there ain't no one for to give you no pain
La, la ...

After nine days i let the horse run free
'cause the desert had turned to sea
There were plants and birds and rocks and things
There was sand and hills and rings
The ocean is a desert with it's life underground
And a perfect disguise above
Under the cities lies a heart made of ground
But the humans will give no love

You see i've been through the desert on a horse with no name
It felt good to be out of the rain
In the desert you can remember your name
'cause there ain't no one for to give you no pain
La, la ...

um こんな歌詞だったのか・・

10 Oct 2009

i just wanna say..

頑固で何が悪い!?

保守的とは違うんだな~。。。

9 Oct 2009

金木犀*キンモクセイ*orange osmanthus

台風が通り過ぎてもたくましく咲いてくれた~

本当にいい香、、いい香り過ぎる~

*金木犀* 

風に乗って街中がこの香りで秋の感じが深まる。

近くで嗅ぐよりも、風に漂っている香りの方が断然この香りは映える。。

一週間も続かないこの香りを満喫しよう!



every breath you take ♪

見つめあう2匹 こんなシャイな犬達初めて見た
 苦笑






******************************
Artist: The Police (邦題:見つめていたい)
Album: Every Breath You Take: The Singles
Title: Every Breath You Take

Every breath you take
Every move you make
Every bond you break
Every step you take
I'll be watching you

Every single day
Every word you say
Every game you play
Every night you stay
I'll be watching you

O can't you see
You belong to me
How my poor heart aches with every step you take

Every move you make
Every vow you break
Every smile you fake
Every claim you stake
I'll be watching you

Since you've gone I been lost without a trace
I dream at night I can only see your face
I look around but it's you I can't replace
I keep crying baby please

Every move you make
Every vow you break
Every smile you fake
Every claim you stake
I'll be watching you


この曲を聴くと
ある夏を思い出す・・・

6 Oct 2009

Golliwogg's Cakewalk

Debussy plays Debussy Golliwogg's Cakewalk (1913)


ドビュッシー・・生き返ってピアノを弾いて欲しい一人

5 Oct 2009

NOTHING FROM NOTHING / BILLY PRESTON



*Billy Preston and Bruce Fisher*

Nothin' from nothin' leaves nothin'
You gotta have somethin'
If you wanna be with me
Nothin' from nothin' leaves nothin'
You gotta have somethin'
If you wanna be with me

I'm not tryin' to be your hero
'Cause that zero is too cold for me, Brrr
I'm not tryin' to be your highness
'Cause that minus is too low to see, yeah

Nothin' from nothin' leaves nothin'
And I'm not stuffin'
Believe you me
Don't you remember I told ya
I'm a soldier in the war on poverty, yeah
Yes, I am

[Instrumental Interlude]

Nothin' from nothin' leaves nothin'
You gotta have somethin'
If you wanna be with me
Nothin' from nothin' leaves nothin'
You gotta have somethin'
If you wanna be with me

You gotta have somethin'
If you wanna be with me
You gotta bring me somethin' girl
If you wanna be with me

ピアノ練習曲

Isaac Hayes - Shaft II (1978)



何だかCharlies Angels な感じ lol
これも叔父の影響の一曲だ

3 Oct 2009

(Sittin' On) the Dock of the Bay

何だかこの曲が今日の一日を締めくくった・・・?
なんとなくこの時期クラッシックめぐりをしているw

Artist: Otis Redding
Album: The Dock of the Bay
Title: (Sittin' On) the Dock of the Bay

Sittin in the morning sun,
I`ll be sittin' when the evening come,
Watching the ships roll in,
And I'll watch 'em roll away again, yeah,
I'm sittin' on the dock of the bay,
Watching the tide roll away, ouh,
I'm just sittin' on the dock of the bay,
Wasting time.

I left my home in Georgia,
Headed for the Frisco bay
I have nothing to live for,
Look like nothings gonna come my way,

So I'm just go sit on the dock of the bay
Watching the tide roll away,
I'm sittin' on the dock of the bay,
Wasting time

Look like nothings gonna change,
Everything still remain the same,
I can't do what ten people tell me to do,
So I guess I'll remain the same, yes,

Sittin' here resting my bones,
And this loneliness won't leave me alone, yes,
Two thousand miles I roam
Just to make this dock my home

Now I'm just go sit at the dock of the bay
Watching the tide roll away, ooh
Sittin' on the dock of the bay
Wasting time

26 Sep 2009

The Three Degrees の風景

子供頃一緒に住んでいた叔父の部屋に入って、レコードを聴くのが好きだった。
叔父の留守中に。。
部屋には子供目線の高さに、The Three Degreesのポスターが貼ってあり、
子供ながらに、左のお姉さんが好きとか思ってたw
そうグループの中で、必ず誰が好きかって勝手に選んでしまう。

で、そのThe Three Degreesの曲、
久しぶりに聞いたら今でも輝いてます。

残念ながら一人お亡くなりになったとか・・・RIP

あの叔父の西日のあたる部屋が懐かしい。
もう今は無き・・だけど、全ての風景が記憶の中にある。。。
今の自分が形成された歴史の一部でもあるな。。間違いない。

The Three Degrees- -When will see you again-
邦題*天使のささやき
映画もそうだけど、邦題ってたまにいらないって思うときある orz

http://www.youtube.com/watch?v=GIwlWIwoafo

17 Feb 2009

優秀な警察犬

ロマノフくん~

16 Feb 2009

ありえへん

大阪のおばちゃんすごっ
ある意味こういう強さを欲しい私・・

7 Feb 2009

family guy

@@@

http://www.youtube.com/watch?v=5IQ9mpFZz9c

金の卵

悲しい時、辛い時、暇な時、の私の処方箋・・・



「ふたが取れない;;;ここ?ここ?;;これで書ける~;;インクが出ない;;zzz」



「ブラじゃないよ~大胸筋矯正サポーターだよ~」

6 Feb 2009

moleskine

「MOLESKINE」Watercolour Notebook
いただきもの。
その昔、大好きなマチスも使ってなんて歴史を感じる。。
この感じずっと変わらないでいて欲しいな。。

5 Feb 2009

ナショジオの中吊り広告


朝、仕事へ向かう地下鉄の中、

(最近のテーマソングは

職場近くになるとテンションを上げるべくこれをipodでリピート(笑)
早くこの仕事無事に終われ;l;)

すると、
綺麗な写真だなーっと思いながら、地下鉄の中吊り広告に目が・・・

その写真とともに、コピーにも目が・・・

おそらく原始人の自然な感じに薄汚れた感じをコラージュした
現代人の顔が一枚の広告の中心に大きくあった、



「俺達も、いつか絶滅しちゃうのかな」



確かに、絶滅寸前の動物を保護したりしても、

核兵器や何やら怪しい物作ったり、

毒を加工した食品ばかりが出回り、それを口にしてばかりいたら

彼等よりも先にに絶滅しちゃうわな・・・

==

・・・私の中での最近の中吊り広告大賞だったかも・・・



http://www.ngcjapan.com/
どこかで聞いた声だった・・・。

4 Feb 2009

Half The Man

;;;;;;;


夜久々聞いた昔の曲がなにげに今宵に合っていた。。

1 Feb 2009

mt.fuji






快晴、強風、こういう日には日頃見えない遠くの景色がクリアに見える。
散歩で訪れる公園に突如、巨大な白い物体富士山が視界に入った時には、かなり感動。
いつになっても富士山は見入ってしまう。




31 Jan 2009

気になる木


いろんな歴史を見てきたんだろうな。。

18 Jan 2009

Betty Blue 37.2°

ラストシーン・・・
これだけでも何度見ても号泣;;



バカッ

10 Jan 2009

how you doing there?

This is UMITT's blog.

Nice to see you here.

wElCOmE!!


YOkOsO
よーこそ